Logo

سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (علیه السلام)

دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، این جشنواره را طلوعی مبارک در حوزه رسانه‌های دینی دانست و افزود: امروزه آرایش رسانه‌ای تغییر کرده و کنشگران غیرمسئول و بی‌اخلاق با حمایت‌های کشورهای غربی، با جنگ شناختی به‌ویژه در فضای مجازی، حوزه دینی رسانه را در اختیار گرفته‌اند.

به گزارش آستان نیوز، اکبر نصراللهی در مراسم رونمایی از محصولات رسانه‌ای مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، نخستین بار به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد و مشتاقان فرهنگ رضوی از دیگر کشورها و محققان و دانشگاهیان هم می‌توانند آثار خود را تا  15 فروردین 1401 را  به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
نصراللهی با تشریح ویژگی‌های جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: این جشنواره یک جشنواره عادی و معمولی نیست بلکه  جشنواره معنوی، مردمی و آموزشی است و افرادی که در عرصه تولیدات رضوی فعال هستند خادمان گمنام رسانه‌ای هستند که به عشق حضرت امام رضا (ع) و با کمترین امکانات  فرهنگ رضوی را به جامعه مخاطب عرضه می‌کنند.
وی رقابت در جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) را هم متمایز با دیگر جشنواره‌ها دانست و افزود: در جشنواره امام رضا(ع) خالقان آثار تلاش می‌کنند در تولید و انتشار و روایت سبک زندگی و فرهنگ رضوی و خلق سریع، صحیح و ناب انسانی، اسلامی، اخلاقی از یکدیگر سبقت بگیرند.
وی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) را طلوعی مبارک در حوزه رسانه‌های دینی دانست و افزود: امروزه آرایش رسانه‌ای تغییر کرده و کنشگران غیرمسئول و بی‌اخلاق  با حمایت‌های کشورهای غربی، با جنگ شناختی به‌ویژه در فضای مجازی، حوزه دینی رسانه را در اختیار گرفته‌اند.
 
 
فعالان رسانه رضوی، مدافعان حرم هستند
دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کثرت رسانه‌های ضد دین و افزایش شبهات در این حوزه گفت: فعالان و شرکت کنندگان در جشنواره، حافظان، عاشقان و مدافعان حریم امام رضا(ع) و سفیران مردم ایران و شیعیان هستند و باید با اتخاذ راهبرد بازدارندگی رسانه‌ای در عرصه معارف دینی و استفاده از ابزارها و روش‌های جدید برای جلوگیری از تعرض بیشتر رسانه‌های ضد دین  بیش از پیش تلاش کنند.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سبک زندگی و فرهنگ رضوی مبتنی بر احترام، اخلاق، ارتباطات صحیح، عشق، مهربانی، بندگی، انصاف، گفت‌وگو، تدبیر، منطق، آزاداندیشی، استدلال، تعامل، تعادل، صبر، تدبیر، زمان‌شناسی و مدیریت بحران است و خادمان گمنام رسانه‌ای تلاش می‌کنند در کنار رسانه‌های مسلط و قدیمی این مضامین و محورهای انسانی را تولید و بهترین بسته‌بندی روایت کنند.
نصراللهی تصریح کرد: رسیدن به این اهداف جز با شناخت و استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای  امکان‌پذیر نیست و جشنواره سعی می‌کند بستر و کانونی برای شبکه‌سازی، هم‌افزایی، حمایت، تولید و نشر حقایق  فرهنگ رضوی باشد.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه همچنین با تبریک میلاد حضرت زینب (س)، آن حضرت را رسانه حماسه حسینی دانست و گفت: اتخاذ راهبردهای صبر، روایت اول و صحیح، اطلاع‌رسانی روندی در بدترین شرایط و با کمترین امکانات از جمله استراتژی‌هایی است که حضرت زینب(س) به‌عنوان خبرنگار حماسه عاشورا، مکتب حسینی را از جریان تحریف حفظ و فرهنگ عاشورایی و آزادگی را ماندگار کرده است.
 
مراسم  پایانی دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در دهه کرامت 1401 در هشت محور مطبوعات، خبرگزاری‌ها، رسانه‌های صوتی و تصویری، رسانه‌های مجازی، عکس و گرافیک، بین‌الملل و پایان‌نامه‌های مرتبط با ترویج فرهنگ رضوی برگزار خواهد شد.


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد