Logo

دومین جشنواره رسانه ای امام رضا (علیه السلام)

مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی

خبرنگار صداوسیما و نفر سوم بخش گزارش تلویزیونی اولین جشنواره‌ رسانه‌ای امام رضا(ع)، با اشاره به موضوع اثر برگزیده خود در این جشنواره، توجه به نیاز روز مخاطب را امری ضروری برای تولید محتوا برشمرد.
یوسف سلامی در گفت‌وگو با آستان نیوز در رابطه با دو اثر گزارشی خود توضیح داد: یک اثر ارسالی من در رابطه با واکنش مردم به پرچم امام رضا(ع) بود و اثر دوم با عنوان «نیاز» که مورد تایید و نظر داوران قرار گرفت، گزارشی از حضور ما در یک بیمارستان بیماران کرونایی بود که به صورت زنده با حرم مطهر رضوی و خادمان ارتباط تلفنی برقرار کردیم و حس و حال خوب و با نشاط آن‌ها را به تصویر کشیدیم.
 
وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای گفت: در طول هر سال جشنواره‌های فراوانی برگزار می‌شود اما آنچه اهمیت دارد، توجه به ابعاد کیفی تولیدات در این جشنواره‌ها است.
 
وی تصریح کرد: درباره جشنواره‌ رسانه‌ای امام رضا(ع) نیز مهم است که بدانیم آثار برگزیده چقدر می‌تواند انعکاس عمومی داشته باشد و به ترویج و توسعه فرهنگ رضوی کمک کند.
 
وی با ارائه پیشنهادی افزود: فکر می‌کنم خوب است با انتشار آثار برگزیده، در فضای مجازی، از مردم بپرسیم چقدر این اثر توانسته مؤثر باشد و آنها هم بتواند به عنوان مخاطب مردمی رأی بدهند، آن وقت است که می‌فهمیم آیا این آثار توانسته فرهنگ رضوی را منتقل کند یا خیر؟
 
به گفته وی، شرط موفقیت یک اثر رسانه‌ای، اثرگذاری بر مردم، میزان انعکاس آن و قدرت پاسخگویی به نیاز مردم است.
 
سلامی تصریح کرد: معتقدم برای اینکه یک جشنواره در رسیدن به هدف خود مؤثر باشد، باید اول نیاز مخاطب را بسنجد و آثار تولیدی‌اش متناسب با نیاز روز مردم باشد.


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد