Logo

دومین جشنواره رسانه ای امام رضا (علیه السلام)

مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی

استاد دانشگاه و عضو هیات داوران نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: رسانه‌ها و اصحاب رسانه اعم از خبرنگاران، عکاسان، مستندسازان، تصویربرداران و دیگر فعالان این عرصه، باید تعالیم و سبک زندگی رضوی را درون جامعه و مردم انتقال دهند و از قدرت رسانه خود برای ترویج فرهنگ رضوی استفاده کنند.
به گزارش آستان نیوز، حمیدرضا مقدم‌فر در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، افزود: این جشنواره به برکت مزین بودن به نام علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) می‌تواند از بهترین، موثرترین و پر تولیدترین جشنواره‌های رسانه‌ای کشور باشد.
وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) ادامه داد: حضرت فرموده‌اند، «رحمت خدا بر آن بنده‌اى که امر ما را زنده گردانَد»، از ایشان سوال شد چگونه امر شما را زنده مى‌کند؟ و امام در پاسخ فرمودند «تعالیم ما را فرا مى‌گیرد و آنها را به مردم مى‌آموزد؛ زیرا مردم اگر زیبایى‌هاى سخن ما را بدانند، بى‌گمان، از ما پیروى مى‌کنند».
مقدم‌فر ادامه داد: این کلام حضرت رضا(ع) به خوبی اهمیت تبلیغ و ترویج تعالیم رضوی را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند اهالی رسانه می‌توانند چه نقش مهمی در این عرصه داشته باشند.
وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در این عرصه تصریح کرد: حرم امام رضا(ع) برای اهالی رسانه همانند یک میدان مغناطیس است که باید به آن متصل شد و امواج دریافتی از آن‌ را به مثابه پیام رسانه‌ای به اقصی نقاط ایران و جهان مخابره کرد.
وی افزود: در این میدان، آنچه مهم است، انتقال پیام است و چگونگی انجام این کار نیز بستگی به نوع رسانه‌ و هنر اصحاب رسانه دارد.
مقدم‌فر تصریح کرد: نکته مهم در این انتقال پیام، این است که اگر رسانه‌ای بخواهد رسالتش را به درستی انجام دهد و پیامش را به خوبی انتقال دهد باید ابتدا خودش به این میدان مغناطیسی متصل باشد تا با اعتقاد و باور کامل، نقش‌آفرینی کند.


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد