Logo

دومین جشنواره رسانه ای امام رضا (علیه السلام)

مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی

معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به اعمال برخی تغییرات در دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، گفت: پذیرش آثار غیرفارسی در دوره دوم جشنواره، یکی از تغییرات مهمی است که با هدف گسترش دامنه مخاطبان و شرکت‌کنندگان صورت خواهد گرفت.
محسن هوشمند در ابتدای گفت‌وگو با آستان نیوز، به جایگاه ارزشمند کار رسانه‌ای اشاره و اظهار کرد: در طول تاریخ همواره ارادتمندان به ساحت نورانی ثامن الحجج(ع)، در آستان مقدس رضوی خدمت‌رسانی می‌کرده‌اند و یکی از گروه‌های خدمتگزار به این آستان، اهالی رسانه بوده‌اند که تلاش کرده‌اند با تولید محتوا، انوار مقدس این مضجع منور و معارف رضوی را در سراسر جهان، منتقل کنند.
دبیر اجرایی جشنواره امام رضا(ع) ادامه داد: با توجه به این نقش مهم و اثرگذار اصحاب رسانه، مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، تصمیم گرفت جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) را پایه‌گذاری کرده و آن را به عنوان یک جریان رسانه‌ای معرفی کند تا از طریق این جشنواره، هم بتوانیم فعالان و زحمت‌کشان این عرصه را تجلیل کنیم و هم بستری برای توسعه کمی و کیفی آثار رسانه‌ای با مضامین رضوی مهیا سازیم.
 
هوشمند افرود: خوشبختانه نخستین دوره جشنواره‌ رسانه‌ای امام رضا(ع) با استقبال خوب اهالی رسانه همراه شد و در مجموع ۲۵۰۰ اثر در سه بخش رسانه‌های خبری و تحلیلی، رسانه‌های صوتی و تصویری و رسانه‌های مجازی به دبیرخانه رسید. همچنین به پشتوانه نام مبارک حضرت ثامن الحجج(ع) و همت همکاران ما در این مجموعه، هیئت علمی شایسته شأن و جایگاه این جشنواره به دبیری دکتر اکبر نصراللهی تشکیل شد و اساتید و فعالان شاخص حوزه رسانه برای داوری آثار گرد هم آمدند تا امروز با افتخار، برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی و تجلیل شوند.
 
دبیر اجرایی جشنواره همچنین از آغاز رسمی دومین دوره جشنواره‌ رسانه‌ای امام رضا(ع) همزمان با پایان دور نخست خبر داد و گفت: امیدواریم در دوره دوم شاهد رویش‌های بیشتر و آثار فاخرتری در حوزه فرهنگ رضوی باشیم.
 
هوشمند افزود: در دور دوم سعی شده تجاربی که از دوره نخست کسب کرده‌ایم را مد نظر قرار دهیم، در همین راستا تغییراتی در قالب‌بندی بخش‌های مختلف جشنواره داده شده تا گستره بیشتری از اهالی رسانه فرصت حضور و ارائه آثار داشته باشند.
 
وی گفت: همچنین شاخص‌های بررسی کیفی آثار در دوره دوم هم با تغییراتی همراه خواهد بود که در حال جمع‌بندی است و بزودی به اعلام خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: همچنین در فراخوان دومین دوره جشنواره، در کنار آثار رسانه‌های داخلی، پذیرش تولیدات بین‌المللی نیز پیش‌بینی شده و آثاری که به زبان‌های غیر فارسی و در رسانه‌های بین‌المللی منتشر شده نیز فرصت شرکت در این رقابت رسانه‌ای را خواهند داشت.یز فرصت شرکت در این رقابت رسانه‌ای را خواهند داشت.


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد