Logo

دومین جشنواره رسانه ای امام رضا (علیه السلام)

مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی

با هدف افزایش مشارکت جامعه دانشگاهی کشور در تولید محتوای رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ و سیره رضوی، بخش ویژه «پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی» به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) اضافه شد.
 
دکتر اکبر نصراللهی، دبیر علمی جشنواره، در گفت‌وگو با آستان‌نیوز این خبر را اعلام و اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در نخستین دوره تجربه موفقی را پشت‌سر گذاشت و استقبال خوب مخاطبان از این دوره سبب شد برنامه‌ریزی برای توسعه بخش‌های آن در دستور کار مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و هیئت علمی جشنواره قرار بگیرد.
 
 
اثرگذاری بیشتر جشنواره با مشارکت دانشگاهیان
 
نصراللهی افزود: با هدف پویاتر و اثرگذارترشدن جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، تصمیم گرفته شد  جامعه دانشگاهی در تولید محتوای آن نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند و براین‌اساس در دومین دوره جشنواره بخش ویژه‌ «پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی» اضافه شد.
 
او به دیگر اهداف اضافه‌شدن این بخش نیز اشاره کرد و گفت: ترغیب و تشویق دانشجویان به مشارکت علمی در حوزه تولید محتوای رسانه‌ای مرتبط با ترویج فرهنگ و سیره رضوی، فراهم‌آوردن زمینه مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های دانشجویان در همه حوزه‌های رسانه‌ای مرتبط با ترویج فرهنگ رضوی، افزایش انگیزه مطالعه و پژوهش در بخش‌های تولید محتوای رسانه‌ای و زیرساخت‌های نشر محتوا، و همچنین بهره‌مندی دست‌اندرکاران حوزه رسانه از اندیشه‌ها، آموخته‌ها و آثار دانشجویی برتر از دیگر دلایل و اهداف هیئت علمی جشنواره برای افزودن بخش ویژه‌ «پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی» بوده است.
 
 
 
رونق‌بخشی پژوهش‌های کاربردی مبتنی بر جریان‌های رسانه‌ای
 
دبیر علمی جشنواره به چشم‌انداز افزایش مشارکت دانشگاهیان در این حوزه نیز اشاره و تصریح کرد: بدون شک، افزوده‌شدن بخش «پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی» به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) به افزایش فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان کشور در این حوزه منجر خواهد شد و انعکاس مناسب این جریان فراگیر می‌تواند فصل جدیدی در برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای در سطح کشور باشد که خروجی نهایی آن جریان‌سازی محتوای رضوی در عرصه علمی کشور و رونق‌گرفتن پژوهش‌های کاربردی مبتنی بر جریان‌های رسانه‌ای خواهد بود و یقیناً اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان و دست‌اندرکاران حوزه رسانه نیز از ثمرات آن بهره خواهند بود.
 
 
ضوابط اختصاصی بخش «پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی»
 
نصراللهی به مصوبه هیئت علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) درباره ضوابط اختصاصی بخش «پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی» هم اشاره کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلی کارشناسی‌ارشد و دکتری رشته‌های مختلف می‌توانند پایان‌نامه‌ها و رساله‌های خود در موضوعات مرتبط با تولید، توزیع و ارزیابی محتوای رسانه‌ای مرتبط با حوزه معارف رضوی و محورهای موضوعی جشنواره را، که در ۵ سال اخیر تدوین و از آن دفاع کرده‌اند، برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.
 
وی افزود: دراین‌راستا متقاضیان باید چکیده و متن کامل پایان‌نامه خود را در قالب فایل پی‌دی‌اف و از طریق سایت mediafest.razavi.ir برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
نصراللهی به این نکته نیز اشاره کرد که پس از دریافت و بررسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، به‌تشخیص هیئت علمی جشنواره، تعدادی از این آثار به عنوان «اثر برگزیده» معرفی می‌شوند که در مراسم اختتامیه از پدیدآورندگان آن‌ها تجلیل خواهد شد.
 
مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ تعیین شده و اطلاعات کامل مربوط به فراخوان و محورهای موضوعی جشنواره نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی mediafest.razavi.ir قابل ‌مشاهده است.
 
دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در ۸ محور «مطبوعات»، «خبرگزاری‌ها»، «رسانه‌های صوتی و تصویری»، «رسانه‌های مجازی»، «عکس»، «گرافیک»، «بین‌الملل» و «پایان‌نامه‌های مرتبط با ترویج فرهنگ رضوی» در دهه کرامت ۱۴٠۱ برگزار خواهد شد.


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد