Logo

اولین جشنواره رسانه ای امام رضا (علیه السلام)

مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی
جایگاه و نقش رسانه در انتقال مفاهیم دینی

جایگاه و نقش رسانه در انتقال مفاهیم دینی

نشست تخصصی «سیره ارتباطی امام رضا(ع)» از رویدادهای جنبی جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این نشست تخصصی که با حضور محمد صادق حاتمی، کارشناس ارشد هنر و مدرس دانشگاه، علی جانفزا، محقق و نویسنده حوزه معارف رضوی و محسن هوشمند، معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی برگزار شد، نقش رسانه در انتقال مفاهیم دینی بررسی شد.

محسن هوشمند، معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در این وبینار گفت: باور به رسانه و استفاده از ابزار رسانه‌های مختلف با توجه به اقتضای روز جامعه و حمایتهای مادی و معنوی از این ابزارها، اولین نکته مهمی است که می‌توان از سیره اهل بیت(ع) آموخت.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در بستر تضارب آراء از بالاترین سطح استفاده ابزارهای روز بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: ویژگی‌های سیاسی-اجتماعی حاکم بر دوران امامت حضرت امام رضا(ع) ویژگی‌های منحصر به فردی بود. بحث ولایتعهدی این حضرت باعث شد تمام چالش‌های آن روزگار به فرصتی برای جهان تشیع تبدیل شود.

هوشمند ادامه داد: امام رضا(ع) تهدیدها را تبدیل به فرصت کردند و بستر مناسبی را برای انتقال مفاهیم دینی به مردم فراهم آوردند.


ارسال نظر


Captcha image

نظرات