Logo

سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (علیه السلام)

عضو هیات داوران نخستین جشنواره‌ رسانه‌ای امام رضا(ع)، بر ضرورت رسانه‌ای کردن ظرفیت‌های نهفته در حرم مطهر رضوی به عنوان قطب فرهنگی ایران و جهان اسلام تأکید کرد.
سردار حمیدرضا مقدم فر در گفت‌وگو با آستان نیوز با اشاره به ابعاد مختلف این جشنواره‌ اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، ابتکار بسیار خوب و به‌جایی بود که جای خالی آن احساس می‌شد؛ چرا که امروز ظرفیت‌های نهفته بسیار فراوانی در حرم مطهر رضوی به عنوان قطب فرهنگی ایران و مطرح در سطح جهان اسلام وجود دارد که باید ابعاد رسانه‌ای آن بیشتر برجسته و مطرح شود.   
وی افزود: این جشنواره در دوره اول خود خروجی مناسب و شایسته‌ای داشت و امیدواریم در سال‌های آینده، این آغاز، امتداد نورانی و متعالی داشته باشد.  
مقدم فر با مثبت ارزیابی کردن آثار دریافتی از سراسر کشور گفت: برای سال نخست با وجود آنکه اهالی رسانه تجربه‌ای از این رویداد نداشتند، آثار فاخری به دست ما رسید طوری که کار انتخاب برای من و سایر اعضای هیئت داوران دشوار بود.  
این داور جشنواره ابراز امیدواری کرد در دوره‌های بعد شاهد ارائه آثار شاخص‌تر و نورانی‌تر در این جشنواره باشیم. 
مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه، حرم مطهر رضوی را میدان مغناطیسی جذب مردم و متنعم شدن از نورانیت و معنویت دانست و افزود: در این فضا، رسانه در فرم‌ها و قالب‌های مختلف می‌تواند واسطه و تسریع‌کننده انتقال معارف نورانی فرهنگ اسلامی و رضوی به مخاطبان این مکتب باشد. 
او، رسانه را دارای ظرفیت بالا و وظیفه حساس برای معرفی ابعاد ناشناخته حرم مطهر ثامن الحجج(ع) معرفی و یادآور شد: دل‌های زیادی در اقصی نقاط عالم، محتاج و علاقه‌مند به ارتباط با این منبع نورانی هستند که نمی‌توانند حضوراً مشرف شوند و رسانه می‌تواند واسطه این ارتباط باشد. 
مقدم فر تاکید کرد: با وجود تعدد و تکثر جشنواره‌های رسانه‌ای در کشورمان، اطمینان دارم این جشنواره در سال‌های آینده جای خودش را پیدا کرده و کم نظیر ظاهر خواهد شد.


برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد